VÄLKOMMEN TILL ENGON GROUP

På denna webbplats hittar du företags- och finansiell information.
Om du söker kundrelaterad information, vänligen besök våra lokala webbplatser.

EUROPE

Sweden | Swedish Norway | Norwegian Finland | Finnish Denmark | Danish France | French Belgium | French, Dutch
Netherlands | Dutch Germany | German Austria | German Great Britain | English Ireland | English Spain | Spanish Italy | Italiano

NORTH AMERICA

United States | English Canada | English, French

AUSTRALIA

Australia/New Zealand | English

ASIA

Japan | Japanese South Korea | Korean

OTHER

International | English

engcon prisas återigen

engcon, den ledande globala tillverkaren av tiltrotatorer, har än en gång fått en utmärkelse. Den här gången är det engcons VD, Krister Blomgren som prisas i kategorin ”The Small Cap Presenter Of The Year” i konkurrens med bland andra Academia, Bravida och Storytel.

Motiveringen lyfter fram att Krister Blomgren på ett föredömligt sätt presenterat företaget under året som gått samtidigt som engcon gått från Small Cap till Midcap under ett utmanande år för företag av liknande storlek. I motiveringen lyfts också fram att engcon under året lyckats öka sina marknadsandelar trots en orolig omvärld.

• Jag är stolt över det arbete som engcon gjort under året som gått och att det återigen uppmärksammas, säger Krister Blomgren. Sedan är det extra roligt att nämnas i samma sammanhang som större aktörer på aktiemarknaden, det visar att det går att slå igenom internationellt som norrländskt industriföretag, säger han.

FH Presentation Award har delats ut de senaste 30 åren. Juryn består av representanter för media, aktiemäklare mäklare samt IR- och PR-konsulter, de bedömer svenska offentliga presentationer för finansmarknaden utifrån tre huvudkriterier: kontinuitet, räckvidd och prestation.

Läs mer om utmärkelsen:

FH Award | IRGL

För mer information kontakta: Krister Blomgren, CEO | krister.blomgren@engcon.com | + 46 [0]70 529 92 65

engcon är den ledande globala leverantören av tiltrotatorer och tillhörande redskap som ökar grävmaskiners effektivitet, flexibilitet, lönsamhet, säkerhet och hållbarhet. Med kunskap, engagemang och hög servicenivå skapar engcons drygt 400 medarbetare framgång för sina kunder. engcon grundades 1990, med huvudkontor i Strömsund, Sverige och möter marknaden via 14 lokala säljbolag och ett etablerat nätverk av återförsäljare runt om i världen. Nettoomsättningen uppgick till cirka 1,9 miljarder SEK under 2022. engcons B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.engcongroup.com