VÄLKOMMEN TILL ENGON GROUP

På denna webbplats hittar du företags- och finansiell information.
Om du söker kundrelaterad information, vänligen besök våra lokala webbplatser.

EUROPE

Sweden | Swedish Norway | Norwegian Finland | Finnish Denmark | Danish France | French Belgium | French, Dutch
Netherlands | Dutch Germany | German Austria | German Great Britain | English Ireland | English Spain | Spanish Italy | Italiano

NORTH AMERICA

United States | English Canada | English, French

AUSTRALIA

Australia/New Zealand | English

ASIA

Japan | Japanese South Korea | Korean

OTHER

International | English
Regulatorisk

engcon publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2023

engcons års- och hållbarhetsredovisning för 2023 är från och med idag tillgänglig.

Års- och hållbarhetsredovisningen på svenska liksom en engelsk översättning finns tillgänglig på www.engcongroup.com/se/investerare i PDF-format och som bilaga till detta pressmeddelande. Den svenska versionen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF).

För mer information, vänligen kontakta:

Anne Vågström, Head of Investor Relations
anne.vagstrom@engcon.se

Krister Blomgren, CEO
krister.blomgren@engcon.com
+46 70 529 92 65

engcon är den ledande globala leverantören av tiltrotatorer och tillhörande redskap som ökar grävmaskiners effektivitet, flexibilitet, lönsamhet, säkerhet och hållbarhet. Med kunskap, engagemang och hög servicenivå skapar engcons drygt 400 medarbetare framgång för sina kunder. engcon grundades 1990, med huvudkontor i Strömsund, Sverige och möter marknaden via 14 lokala säljbolag och ett etablerat nätverk av återförsäljare runt om i världen. Nettoomsättningen uppgick till cirka 1,9 miljarder SEK under 2023. engcons B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information, besök www.engcongroup.com